Frågor och svar angående coronaviruset covid-19

– Texten uppdateras just nu – 

Förutsättningarna för att bedriva verksamhet förändras snabbt i dessa tider, från dag till dag, timme till timme. Idag och igår har många skidorter valt att gå ut med att de stänger för säsongen inom kort.

Vi arbetar nu alla till tusen för att svara på alla frågor. Vi finns på telefon 9-15 på vardagar, på sociala medier och mail. Är det lång telefonkö? Maila [email protected] så svarar vi så fort vi kan. Du kan också vända dig direkt till de olika anläggningarna.

Vad händer om jag blir sjuk inför resan hit?
Om du blir sjuk inför din resa hit kan du som vanligt avboka utan kostnad med av- och ombokningsförsäkring med ett giltigt sjukintyg. Saknas av- och ombokningsförsäkring ska du kontakta ditt eget försäkringsbolag.

Boka om boendet
Nu kan du som har bokat boende med ankomst mellan 30 mars fram till 30 april 2020, flytta fram din bokning ända till april 2021, beroende på boendeanläggning.

Ombokningen ska göras senast 48-timmar innan beräknad ankomst. Ordinarie avbokningsregler är fortsatt gällande, samt ombokningsregler för bokningar efter 30 april. Din nya resa kommer att bekräftas av oss per mail innan 1 oktober 2020.

Folksamling: Kan antalet gäster i Funäsfjällen betraktas som en större folksamling?.
Vi följer branschens riktlinjer från Svenska Skidanläggningars Organisation, som säger att all verksamhet kopplat till skidanläggningar inte ska betraktas som allmänna sammankomster eller offentliga tillställningar.

Så gör du som gäst:

  • Följ de rekommendationer som kommer från myndigheter och håll dig uppdaterad
  • För att hjälpa till att minimera köbildning i liftkortskassor, köp gärna ditt skipass online eller via vår app
  • Ring och boka bord eller förbeställ din take away
  • Var noga med handhygienen: Tvätta händerna noga och i minst 30 sekunder och använd handsprit